torsdag 5 mars 2009

Vikken film, e helt tagen

Jag har sett "Män som hatar kvinnor" idag , å jag e fortfarande helt tagen fast jag såg den mellan 14 och halv5, e de fler som har sett den?

Har nog inte varit med om att en film kan göra sånt stort avtryck nån gång, fast Lejonkungen är ju oxå en stark film, fastän den är tecknad.

Men om ni inte sett den så är den verkligen att rekommendera.

Idag har de i övrigt varit fullt upp, skjutsade Jeppe på badet först, sen levererade jag och Stina 5 ägg till en tomruvande höna i sta, och dennes matte P. Ska bli skoj att följa dem å se om de blir nåt. Hon har en hemsida om nån e intresserad, www.stadshons.se

Sen ÖB å en korv och lite annat smått å gott, sen till ganngården för hönsmatsinköp och sen hem med de och hinna med en kopp kaffe. Stina till mormor och jag på film, tillbaka till mormor för middag sen iväg till Landsjö för lite surr och lek. Väl hemma vid 20.30 så nattas hästarna och upptäcker att hönan med de små 2½ veckors kycklingarna har bestämt sig för att sova på pinnen med de andra hönsen och en kyckling sitter utanför å piper, in med dem i lillburen, för å trygga allas överlevnad, och där får dom sova i några veckor till iaf, men på dagarna får dom vara med de andra.

Men nu vänar iaf sängen på mig och John blund han e nog redan här.
Vi hörses/Pernilla

1 kommentar:

  1. Håller bara med. Vilken film. Den gör verkligen ett starkt intryck. Till och med de som inte trodde på att det var något att se var tvungen att hålla med. Ha en bra dag. Ma

    SvaraRadera