söndag 8 mars 2009

Snöiga söndag

Men de tycker jag ju inte om, snön som faller utanför, den ska ju bort bort bort.

Stina å morfar




Men en del har ju blivit gjort idag iaf. Stina är ju mkt piggare idag å ingen feber sen igår em, skönt. Vi har varit ute en del å hjälpt morfar, skottat lite snö, tvättat en del inne samt en del städning, faktiskt så har jag oxå kopplat in den nya routern och den funkar iaf på en dator den andra bråkar ff med mig,skrivbordet har jag hittat igen under allt som låg uppepå och på den så har jag placerat min covatutto 24, wiiiii.

Så om 3 veckor då ska de bli ett gäng glada pipisar här inne med, 20 hönsägg från mina höns ryms de och om 4 dagar så ska dom lysas för första gången för att se om de växer nåt, fattar ni hur skoj de här är ?!


Jag har fått tag i ägg på annat håll som jag ska kläcka oxå men dem kommer inte förrän om sisådär 3 veckor och då blev de ju alldeles för länge att vänta.




"Ägglingar"



Nu blir de ju en hög med bastarder de här oxå men dom blir jag säkert av med ändå, man kan ju säga att de som blir är höns med god värpförmåga av allsköns färger och modeller, å vem vill inte ha de ? Skulle ha varit en dröm för mig att börja med såna. Men jag vet att alla är inte som mig ;-)


Så nu väntar vi tillökning igen.


Vi hörses/Pernilla

3 kommentarer:

  1. Alltså, det verkar jätteskoj, höns och kallekoner (som mina kids kallade dem) var bland det roligaste och trivsammaste av alla småkreatur vi haft!
    Får vi föja utveckl- jag menar äggkläckningen ,-) nu då?!

    http://zaq.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Ja de får ni med största säkerhet, som sagt bara 3 dar kvar sen blir de "lysning". Jasså har ni haft såna småliv oxå de har jag nog missat, fast kalkoner tror jag inte de blir några här för dom kan man ju liksom bara ha till att äta.

    SvaraRadera
  3. hej vi undrar hur man kan lysa ägg . vad ska man kolla efter mvh marlene.ohman@telia.com

    SvaraRadera