fredag 13 mars 2009

Morrig dag

Usch ja idag e ingen bra dag, de är väl säkrast att alla håller sig på avstånd och säg för guds skull inget som skulle kunna misstolkas.

Stina hjälpte mig i lagårn, hon visste att de inte var lönt att göra nåt dumt, så skulle hon styra skottkärran som var full med spån varpå den naturligtvis tippade, hon tittade på mig å sen sprang hon till pappa ist.

Inne så åt vi mat och när hon ska bära bort tallrik och glas så spiller hon såklart massor med mjölk som var kvar i glaset på golvet, morr morr, hon klädde på sig och gick ut efter de.

De trots att jag inte ens sa nåt eller gjorde nåt, då syns de nog va!! att mamma har en dålig dag.

Lyste iaf äggen igår och 6 st. var inte befruktade, så nu ligger de 14 kvar och vi får väl se hur de utvecklas där, några till brukar de ju falla bort innan kläckning.

Vi hörses/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Så trevligt att se att det finns jag som kan ha en morrig dag och det brukar vara precis just då som allting händer typiskt nog.

    Då gubben min är döv varje gång jag pratar mig varm om en torktummlare så testar jag att smöra via bloggen, eller tror du att han blir blind då....

    SvaraRadera
  2. Ja hur gör man, jo man ger f-n i att tvätta hans kläder, fast de e kanske grymt, börja med bloggen å prova där du, annars vet ja ett sätt till, köp den själv, då har man ju en iaf, haha. Lycka till på den fronten.

    SvaraRadera