tisdag 3 mars 2009

Sportlov

Men de är ju så trist väder, snöstorm eller mulet, SOL SOL SOL jag VILL ha!!!

Nåja idag har vi varit i skidstugan i Gideå och åkt utförs på diverse åkdon och käkat korv med bröd, barnen åt som hästar allihopa, de var ju bra de för då kunde vi ju spendera en stund till i backen efteråt. Jesper han var ju arg(som vanligt) för att han skulle fara dit, men de han ju ändra på sig innan vi skulle hem.

Vi blev rätt många trots de trista vädret, 16 barn å med tillhörande 10 föräldrar, så vi hade en mysig dag där i backen, även om jag fick spendera en hel del tid inne å koka korv, men de flesta var ganska nöjda iaf.

Sen åkte vi hem och fixade middag innan Jeppe och Jörgen åkte på hockeyträning och jag gick ut i lagårn för en allmän avlusning av hela konkarongen därute, de tog väl en timme ungefär. Men nu är de gjort å inga löss nånstans hittade jag, och nu gick jag ju igenom alla höns, så de känns ju bra. En annan sak som känns bra är att dom lössen inte flyttar vidare utan de lever hela sitt liv på hönan, och de flyttar inte till andra djur typ hundar & katter eller till människor heller.

Imorron är de jobbardagen å de ska bli skoj. Å kanske jag kan lyckas få in nåra bilder i datorn oxå men de är imorron de.

Å Sandra, bilder på hästarna ska komma, nu när jag iaf har en kamera som dom fastnar i ;)

Vi hörses /Pernilla

1 kommentar:

  1. Godagens,
    nu har även jag hittat igen flyttlasset =)

    Vi har med trotsat väder och vind och varit ute, ungarna är helpeppad att tjäna sina piggelinpoäng.

    Ha de gott, kram Annika

    SvaraRadera