tisdag 17 mars 2009

måndagen slutade i blodvite

Ja allt annat var väl som vanligt en måndag, skotta skit, laga mat å dricka kaffe sen laga mat igen och äta sen iväg till jobbet.



Sen när jag kom hem så skulle ju hästarna in, då stöp jag som en "fura" raklång, de var en snöklump precis där min mun hamnade så ni kan ju gissa hur den ser ut (för bild de kommer de ingen).Munnen skrapades ganska ordentligt och blodet rann, både från näsa och mun.

Nu idag så är de mest ömt och sårigt, svullnaden har lagt sig lite och jag hoppas verkligen att de blir ännu bättre tills imorron när jag ska jobba å visa mig för folk, dom kan ju faktiskt tro att jag har fått en smäll, på riktigt asså.

Idag har jag oxå skickat ett gäng med ankägg till billsta för kläckning, vi får väl se vad de slutar med.

Ja de kanske jag inte har sagt, de två stora ankHONORNA (för de är de) lägger ägg, de har lagt ett var varje dag i en vecka nu. Stora gröna ägg. Den lilla honan hon lägger inga just nu men kanske börjar hon snart igen, vad jag har hört så e de så ankor gör, ett gäng med ägg åsså lägger de av ett tag för att sedan börja igen.

Ut i solen nu igen

Vi hörses/Pernilla

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅ Stackare, jag lider med dej. vilken tur att inte jag var hos dej då! så att det inte blev en avsvimmad oxå. :) Ha de /Jennie

    SvaraRadera
  2. Den som gapar efter mycket... stackars dej!! Skickar en tröstekram!!

    SvaraRadera