måndag 2 mars 2009

Igår + Idag

Vaknade kl. 8 av att Stina skulle gå ner, men nej sa jag vi sover en stund till, tyckte hon kunde behöva de efter den sena lördagkvällen, men då gick hon in till Jeppe ist. å la sig med han en stund, men vid 8.30 hörde jag hur dom började prata å sen gick dom ner.

När jag klev upp vid 9.15 så var dom ute å lekte, gud vad jag älskar mina barn ibland, dom inser vikten av att mamma behöver sova ibland men bara ibland.

Gubben han fick jag inte upp förrän kl var 10 och då kan man säga att jag var rätt arg, min sovmorgon, å den ska han förstöra genom att aldrig kliva upp, min granne M hade ju utsläppet av hästarna och fixade hela den biten, så då kan jag ju ligga i sängen å dröna, men inte med en gubbe som luktar *urk* och vägrar kliva upp, de är lätt å förstöra såna dagar.

Vi fick besök lite senare av P&J samt deras E så Stina hade en kompis här ett tag medans Jesper var på kalas. Sen tog Jörgen med Stina på en skotertur.

Idag är barnen på fritids/dagis å jag var en sväng till stan, köpte lusmedel åt hönorna, inge nice var de med dom små kräken, men bort ska dom, å vet ni vad fiffigt de är, de finns inte lusmedel åt höns! men man kan använda samma som åt hund å katt, 241:- kostade de, hade tänkt å köpa boken hönsraser men de fick bli Frontline ist. lus(t)igt samma pengar 236 kostade boken å då blev jag snål, men på vägen från bokhandeln gick jag förbi skoaffärn och där hittade jag ett par vinterkängor för 200:- dom köpte jag, dom hade kostat 799:- så de var väl ett fynd, skor måste man ju ha och jag har ju gått i joggingskorna hela vintern så de var väl hög tid.

Sen till de viktigast av allt, jag har köpt en KAMERA, en Canon Eos 1000D med dubbla objektiv, *så nöjd* jag fick ju en del pengar när jag fyllde 30 å dom har jag inte köpt nåt för, och eftersom Cecilia på Kackel och Voff hade så vackra bilder så tänkte jag att en kamera de ska jag köpa.

Nu ska jag bara börja å pillra lite med den å se hur den funkar så ska de nog bli fina bilder här med.

Vi hörses/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Skönt när barnen ger en chansen att få sova lite längre iaf =) .. Får man önska sig nå bilder på pållarna ;P ? .. kramar

    SvaraRadera
  2. Tjena Prilla.
    Se vad duktig du är med stor systemkamera o allt. Snygga bilder o fin sida har du oxå. Ps: Tack för härligt fina färska ägg (hälsa o tacka 'prillan')Kran NON

    SvaraRadera