torsdag 26 mars 2009

Ja somliga kanske.

De finns dom som stör sig på vad som skrivs och inte skrivs i andras bloggar, men då säger jag bara såhär, skit i att läsa de då, ja skriver vad jag vill och andra vad dom vill, de är ju trots allt ett fritt land eller hur.

Hur som helst inget säskilt har hänt men i helgen händer det, kycklingarna kläcks, wiiiiiii (som ett barn på julafton).

Jag beställde ju ägg, 26 st, hon skickade dem ifrån Karlstad i måndags och på tisdag så stog de på bron här, fin leverans och alla hela.
Nu ligger 6 av dem under en fönixhöna ute och resten väntar i kylen på att de ska bli ledigt i kläckaren, förhoppningsvis på söndag.
12 st. är av rasen gul Orpington och 14 dv.kochinägg i blandade färger.

Men nu väntar ett terrarium på att de ska desinficeras och göras i ordning så jag har inte tid att sitta här.

Vi hörses/Pernilla

1 kommentar:

  1. O vad roligt! Och gul orpington som är så fantastiska. Jag hoppas på fler orpingtonar nästa fredag (3 april) då det är dags hos mig :o)

    SvaraRadera