onsdag 18 mars 2009

En onsdag i mars

Å full fart mot helgen, eller hur? Underbart väder !!!

Ser ut som en människa i truten igen, bara skrubbsår kvar nu, tur de. Har ju jobbat idag sen efter de så åkte vi till stan hela familjen, Jesper å stina klippte sig pappa uträttade nåra ärenden å mamma vad gjorde hon, va väl me som en följeslagerska bara, Jesper köpte oxå nya skridskor och en målvaktshjälm (än fast jag sagt att de inte skulle bli nån) de var ju faktiskt jätterea, den hade kostat 1999:- (jättedyrt, ja vet) å idag så skulle han få den för 700:-, (mkt billigare) å de var ju faktiskt hans pengar + att han faktiskt köpte skridskorna för egna pengar oxå (märker ni här hur jag försöker övertyga nån (mig!!!) om att han faktiskt har köpt bra saker för sina egna pengar), Han köpte oxå NHL 09, som han oxå trånat efter länge, å de kostade bara 400:- jag hade räknat med att de skulle kosta 600:-.

En mkt nöjd pojke som stolt visade upp sina köp för mormor & morfar.

Sen har jag varit på föräldramöte för klass 2 ikväll, ett möte inför en ev. klassresa i 6:an, dom är 14 barn, föräldrar till 5(!!!) av dessa var där å 2 hade faktiskt lämnat in lappen samt svarat på frågorna där om vad dom tyckte, för att dom inte kunde närvara, de var ju jättebra, för hur många var de som inte ens brydde sig om att meddela att de inte kunde delta, 7 stycken, hälften, otroligt.

Har man barn så har man oxå ett ansvar, tycker jag. Man kan ju iaf meddela eller ska man ta för givet att dom inte vill vara med då, eller kanske ta för givet att dom ska vara med ????
De e fan inte lätt, vi hade ju iaf börja tänka, vi som var där.(å dom som hade lämnat lappen)

Vi hörses/Pernilla

3 kommentarer:

  1. Vilken kullerbytta du råkat ut för tidigare i veckan, fast du verkar inte vara som jag, snabbt upp på benen för att kolla så ingen såg mej vurpa.
    Halkade under bilen nere i stan förra vintern,snabbt upp på benen, dyngblöt och ont så att jag knappt kunde stå på benen,ramlat, vem? jag? Inte alls.

    Så trist att det inte blev någon uppslutning på mötet, men jag fick i alla fall in lappen, märkte du det?
    Gubben var borta och det lockade inte att komma dragandes med min hop, ni hade det nog lugnare utan oss.

    Vilken ekonomisk son du har, handlar på nedsatt =)

    SvaraRadera
  2. Ja din lapp va där, de vart ett snabbt möte, 1 timme sen var jag på väg hem igen. De ekonomiska å handla på rea de måste han ju ha fått från mig, fast jag har ju en tendens att hanlda nån x-tra bara för att de är billigt, hoppas inte att han kommer att göra så. Kram

    SvaraRadera
  3. Men din stackare! Vilken smäll, ska man skratta eller gråta? :-) Ikväll får vi se hur du har repat dig. För ni kommer väl till torsdagskul? Ingen simning för oss ikväll.
    Jättefin sida du har. Kommer tillbax en annan gång och kollar läget. Hoppas det går bra med ank-kläckningen! kram på dig! /maria

    SvaraRadera