måndag 23 februari 2009

måndag-igen

De går fort, är de fler som tycker de???
dagar blir veckor å snart e de sommar :-) vore ju ännu bättre om vi hoppade fram en månad, fast vi e snart där.

Tänkte på en sak, ibland retar jag mig på hur andra skriver vissa ord eller meningar, men de finns nog fler än en som retar sig på hur jag skriver, de är nog själva meningsammansättningen (otroligt långt ord) som jag kan tycka verkar konstig, fast man tänker ju på ett sätt å sen när man skriver de så blir de inte samma sak,nån fler som retar sig på sånt? sen kan jag läsa ett äldre inlägg från mig själv och ibland fattar jag inte hur jag menar, men då har jag kommit fram till att halva hjärnan redan har gått å lagt sig och då är de inte så lätt att få de rätt.

Nog om de, idag har jag städat, i stallet å lagårn såklart, de e ju så trist att göra de inne å ingen annan gör de ju heller, iofs så gör ingen annan de i stallet heller men då vet ja ju att de hänger på mig, ankorna fick nytt vatten oxå å i vanlig ordning så blötte dom ner allt som var i vägen inklusive mig.

Åsså har jag ju en tuppj--el som e knäpp, han slåss med alla andra tuppar så fort har får en chans, de gör inte de andra 4, men han e hopplös, idag fick han en åktur av min sko för jag blev så less, snacka om att leta bråk, han ska flytta till en annan hönsgård om dom ff vill ha honom annars så åker han under yxan, de är en dv.kochin tupp, ni som har såna, är dom likadana eller e de ett måndagsex. jag har?

Jag har jobbat ikväll, vi hade två möten inbokade och dom ville ha semlor till fika men de blev inga semlor för ICA fick inte hem bullarna, fast de var inte deras fel den här gången, de var pågengubbens, morr. De fick rutor och kakor ist. och de var dom nöjda med oxå även om de inte var de dom hade beställt.

Jesper har varit på hockey och sett MoDo vinna över Luleå med häpnadsväckande 5-0, Farmor och Å samt kusin N var här hos Stina och dom har haft en jättebra kväll, farmor fick tom. på videon, som vi för övrigt hade begravt efter att vi inte fick igång den, men de fick hon å de var ju bra.
Tjejerna har lekt hela kvällen och haft så skoj.

Men nu ska även jag göra kväll.

Imorron ska Stina å jag på fyraårskontroll, ska bli spännande.

Vi hörses/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar