måndag 2 februari 2009

Jihoo !!!!!

Jag har fått mitt första ankägg, litet å grönt, men oj så glad ja blev. De är den lilla mignonankan som har lagt de. Bilder kommer bara jag kommer på var jag lagt kameran.

Väntar nu ivrigt på att de andra damerna ska nerkomma med mer av den varan.

Tänk redan i februari kom de första ägget *helt salig*

Ja i övrigt så är Je sjuk och hemma idag, har haft feber i helgen, men imorron vill han nog fara på skolan igen för idag verkar de som om de är full fart, fast matlusten är väl inte nåt å skryta om.

S hon fick åka buss med grannbarnen imorse, vad enkelt de är att göra henne lycklig emellanåt.

Har nu lyst hönans ägg igen och ett var tomt så då återstår 4 st, de blir spännande, beräknad kläckning är ju 15 februari. Hoppas inte att de är så kallt då, då får dom flytta till garaget, men säg inte de till gubben då får han väl spader. *ler*

Ska "sanera" huset å sen fixa middagen, pärer å färsbiffar, mums.

Vi hörses/Pernilla

3 kommentarer:

  1. Grattis till första ägget. Det var skoj. Kram till dig. Christina

    SvaraRadera
  2. Läser dagligen din blogg.. Och det är lika kul varje gång.. Inser att jag måste komma och hälsa på er.. Alla hönor och ankor.. Ja och även ni i familjen så klart.. Hoppas du har det bra.. Kramen Linda

    SvaraRadera
  3. Grattis till ägget!
    haha, jag läste visst lite fel, trodde att det stod Mongo ankan, :P
    Ha en bra dag! KRam kram Emma

    SvaraRadera