måndag 16 februari 2009

Man ska nog frysa arslet av sig.

Nu e de ju så här förb-nnat kallt igen -26 stog de på mätaren imorse, brrrrr. Jag vill ju att de ska bli sommar nu inte denna kyla vareviga dag.

Ankorna gick ut iaf fast inte så länge. Jag pysslade lite i lagårn och tog bort de sista ägget som inte fanns nåt liv i, 3 st svarta dunisar blev de. Skottade bort lite skit och fodrade den Svarta Faran, som igår kom in med sin lilla kalv. De gick ju bra att ta in henne men sen så retade hon visst upp sig en del och nu har jag fått stränga förhållningsorder att inte gå in till henne, jag håller mig lydigt utanför, vill inte att en arg svart ko ska trycka upp mig mot väggen. Hon gör utfall när man står utanför och tittar på henne bara.

Skidtävlingen igår blev mkt lyckad, strålande sol och 5 minusgrader, jätteskönt. Je spelade 4 matcher varav dom vann en en oavgjord och två förlorade, men de var ganska nöjda ändå. De var ju fint väder där med och de var ju tur för de är en uterink som dom spelar på.

Ska ta en kopp kaffe, å sen hoppa i duschen, hämta S hem å äta sen fara på jobbet.

Vi hörses/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar