lördag 14 februari 2009

Hon har kalvat..

å då e de Svarta Faran jag pratar om, men när jag kom till ligghallen å kollade så verkade de ganska lungt, hon hade inte kört ut de andra och hon var lugn själv, men jag gick inte dit iaf, de fick farsan göra.

Kanske var de att hon var så ny ifjol som gjorde henne så arg, hon var lugnet själv och farsan gick dit å rörde till och med på kalven å kollade vad de var, en tjur. Men vi tog inte in dem, kanske man inte ska utmana ödet, de fick vara kvar i ligghallen, och de går nog bra.

Iaf så har de tittat ut en liten kyckling till och en spricka på de tredje ägget, dessvärre så verkar de som om de inte finns något liv i de fjärde, men jag avvaktar tills imorron så får vi se.

Så till nästa mysterium, vem är far till alla kycklingar, de är ju dv. kochin som är modern i alla fall men dom har inge fjädrar på benen alls så då misstänker jag att fönixtuppen har ett finger med i spelet så då blir dom ju oxå bastarder, som om jag inte hade nog med såna redan, ja man kan ju alltid sälja dom iaf. Färgen blir nog oxå spännande, om de är ngn som har en bra gissning så är den välkommen, kan säga att de andra som har haft den här färgen när dom fötts har blivit allt ifrån röda till vitspräckliga. Ja tiden lär ju utvisa de mesta iaf.

Ja ikväll så ska vi åka till några kompisar å titta på festivalen å umgås lite, barnen å jag, gubben jobbar ju.

Vi hörses /Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar