onsdag 25 februari 2009

Jobbdag

Klockan 8.30 börjar jag mitt jobb på onsdagar och klockan 14.00 slutar den, då äter jag lunch oxå.
Och idag så blev de en riktigt fullspäckad dag på jobbet, förutom en massa jobb som skulle fixas, som jag gör varje onsdag så hade ju även skolan en föreställning idag, en pjäs som dom har gjort själva från bokstav nummer ett, å vad har detta med mig å göra , ingenting egentligen, men efter att ha tränat å skissat och sytt å målat i 14 veckor så kan man säga att de var en skola i totalt extas idag, allt skulle ju klaffa idag, de hade en föreställning på dagen för de som hade möjlighet att se den då och de var en hel del faktiskt kanske 50 personer kom och betalade för att se, på läktaren så ryms de ju 190 st. så förskolan fick oxå se på dagen. Vi gick ikväll å såg på föreställningen som varade i ca. 30 min(lagomt) de har verkligen gjort ett jättejobb alla skolans barn och lärare. De var så duktiga så.

Eftersom alla var så upptrissade så var ju de som normalt kan skapa lite oro en nivå högre dom med, vilket medförde att en kille plockade jag in till mig och han fick straffkommenderingen att städa "mitt" skrivbord, detta efter att en hel del fula ord samt en del ofördelaktiga sparkar utdelats till en sopkorg som verkligen inte hade gjort nåt. En annan kille fick rumsarrest för att han hade hotat den tredje med att döda honom och denne då låst in sig på en toalett med den hotande utanför med en bit brädfordring i handen för att han skulle "banka skiten ur honom", de lät väl roligt.

Jag e så glad att jag inte är lärare, men jag är oxå vansinngt glad över att jag jobbar på Gideågården och på så vis är nära skolbarnen och vet vad som händer där samt att man då känner till barnen en del.

För att inte kasta en skugga över alla ni som inte jobbar där, typ alla ni som läser de här (utom typ 2) , så kan jag ju säga att de är en väldigt lugn skola oftast, men de finns dagar då man som medmänniska kanske får gripa in och då är de skönt att ha lite på benen innan.

Förresten så talade jag om för förskolefröknarna idag att jag verkligen tycker att dom gör ett bra jobb, och att jag är väldigt glada över att dom finns där, kanske gjorde jag nån lite gladare då, ja hoppas de.

De var lite om min dag, jag hoppas att du oxå har haft en bra dag i din vardag.
Vi hörses /Pernilla

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig blogg du har! Ska genast börja läsa dig... jag har en Canon EOS 300D, finns i nyare versioner nu som är ännu bättre. En bra digital systemkamera helt enkelt :)

    SvaraRadera