tisdag 20 januari 2009

Stinas 4-års dag


Kan knappt fatta de själv, 4 år sen den dagen då hon föddes, i den här takten så skriver jag nog snart att hon e 20!!!.

Morgonen startade med sång och paket i sängen, ett par byxor, en film och en ny "rygga" å med den en lapp som de var skrivet dessa ord på- i morgon ska du få åka skolbuss till dagis-, gissa om hon blev glad, hon som har tjatat å längtat till att få åka buss. Jag pratade med våran busschaufför för ett tag sen och hon sa att de var okej, å vilken bra present de blir då sa jag.

En barbietårta är beställd av min arbetskamrat och fika har vi hemma så ikväll blir de väl invadering då, blir nog bra de.

Stinas "faster" Malin fyller oxå år idag men några fler än fyra blir de då. Stort grattis till henne med.

Farmor och Å var ju här igår och inte mindre än 2 barbiedockor och en burk tuschpennor fick hon i present. J fick lotter och vann 40:-, som han blev jätteglad för.

Hönsen som anlände igår fann sig till rätta och de verkar funka bra, men lille tuppen Fillix han är mest som en tonåring å skiträdd för de stora arga tanterna, ja de går nog över, han växer sig snart stor och snygg.

Hela morronen har de ringt till Stina och hon blir så glad när dom säger grattis till henne. Åsså lovade ju mormor att komma med presenter då blev de ju ännu bättre.

Lekstugan ska vi ta när Jö kommer hem från jobbet och Je från skolan sådär vid 15 tiden. Spännande

Nä nu är de bäst att rycka upp sig och städa lite innan luchen ska serveras.

Så mina vänner vi hörses/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar