onsdag 14 januari 2009

Hur orkar man ?

Ja du de är frågan, min lilla tjej (snart 4 år) S fick ett utbrott ikväll, hon var ute med storebror J och hans kompis L och dom skulle spela hockey, hon kom in efter 3 minuter och var helt rasande, hon fick inte röra bollen. De har ju hänt förr och den gången gick de ut över L som fick ett slag med klubban i ryggen, så den här gången så fick hon gå in.

Men då blev hon helt rasande och skrek och slogs å sparkade hejvilt, ingen fick komma i närheten men hon skulle ändå vara i samma rum som mig.

J kom in och undrade vad som hade hänt, ja ingen aning sa jag.

I 20 minuter höll hon på så, de gick inte att lugna henne, vi gick därifrån och lämnade henne för sig själv. Efter en stund så kom mormor och då lugnade hon sig, tack å lov.

Sen var hon så ångerfull ikväll och sa säkert förlåt 20ggr, å mamma ja älskar dig lika många.

Hon sa att hon blev så arg för att hon inte fick röra bollen, ja å då tänkte jag att hur ska de bli när hon blir tonåring, hugaligen, inte som mig väl, dubbelhuga.

Hej så länge. /P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar