fredag 23 januari 2009

fredag=skönt

Men jag missade att blogga igår, verkar ju inge lovande. Så en liten sammanfattning om gårdagen.
  • Jag skottade skit.
  • Vi tog undan lite kläder, till stor glädje för S som i motsats till sin mamma älskar att vara i tvättstugan.
  • Fick hem en son som inte ville göra läxan och som var skitarg-av nån anledning som han inte visste själv.
  • Vi tvättade ägg och S tappade ett- mamma blev arg, varför då funderade jag på efter typ 1 min, ett ägg vi överlever nog ändå- bad om ursäkt till dottern, alla glada.
  • Jö skjutsade Je på hockeyträningen i Husum.
  • Vi åkte till Landsjö och sålde alla ägg, å surrade en hel del.
  • Sen hem och planerade hönshus (ovanligt va?? hahahaha).

De var min dag i stora drag, ganska lik en vanlig dag faktiskt.

Så idag står de ungefär samma saker på agendan, skotta skit, laga mat, tvätta, städa, snyta barn å till slut blir de väl som vanligt, dödstrött å somnar i soffan vid 21.30.

Är de någon som har en sån vardag som jag, kan väl aldrig tänka mig det!!

S vill att vi ska hälsa på nån kompis men hon e så snorig och hostig så de vill inte jag å de e inte populärt, men kanske kan man blidka henne med en sväng till tvättstugan, haha.

Nej nu ska jag utgå och få lite kackel i örat.

Vi hörses/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Ha ha.. Det är verkligen så roligt att följa din blogg... :) Får alltid ett skratt och leende på läpparna.. Tack och Kram på dig!! Linda

    SvaraRadera
  2. ja men de känns ju skoj, ser de lite som min livsuppgift att roa andra :D

    SvaraRadera