söndag 25 januari 2009

Ja, va vare ja sa...

inte var de nån som vaknade kl. 8 i morse inte.
När jag gick ut kl 8.30 så låg fortfarande bägge barn och sov i godan ro. När jag hedde ut hö i hagen så kom S till dörren och sa nåt om katten, och då var kl . nästan 9. Men de e väl bra att barnen sover oxå.

Sen har vi spenderat förmiddagen i pulkbacken ute på gården, vid 11 så fixade jag lite fika å sen gick de bra att vara ute en stund till. Å faktiskt så åkte jag oxå madrass en gång, men jag glömde ju bort att de var ett hopp mitt i backen, f-n va de gjorde ont i de bakre regionerna. Efter de var de färdig åkt på madrassen iaf, tog ett par åk med boben ist å då kan man ju stå upp vilket var en enorm lättnad för min onda bak.

På eftermiddan så gjordes maten i ordning inför kvällens middagsbjudning( de lät väl fint) åsså fick vi besök av S kompis E och hennes mamma, men S var ju inte direkt på de bästa kompishumöret och de var nog inte så roligt. Men de e väl så en förkyld och trött 4-åring i trotsåldern ibland kan vara (dessvärre), innan de åkte hem igen så hann dom ju iaf med att ha lite roligt även om de var mammorna som fixade så att de vart skoj.

Tack iaf för en trevlig pratstund.

Sen åt vi kött och klyftpotatis med sallad och kantarellsås, å de var jättegott. Vi avslutademed daimtårta som mamma hade med sig och kaffe till det.

Men nu ska barnen i säng och hästarna få komma in sen infinner sig väl kvällslugnet lagomt tills de är dags att snusa kudde.

Hoppas att ni alla har haft en bra helg.

Vi hörses/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar