torsdag 29 januari 2009

"Pälsmössa"

En annan "pälsmössa", Agda på hela 14 ägg, 9 kläcktes varav 7 var tuppar

Ja en sån har jag, å inte har jag sagt nåt till er. Fast de är ingen riktig utan en av hönorna som inte ger sig, de ska bli kycklingar tycker hon, så nu ligger hon som en pälsmössa å är skitarg om man kommer i närheten så de är bäst att akta fingrarna och ha på sig rejäla handskar.

Hon la sig redan den 13 januari men då fick jag henne på andra tankar sen dess har hon legat i redet och jag har lyft ner henne och plockat undan äggen, men nu i helgen som var så gav jag upp, så nu ligger hon där med 5 st märkta ägg, i tre veckor ruvar dom å sen blir de små dunbollar, om de blir några.


S har en hemsk hosta som är helt horribel på natten, hon vaknar och får nästan inte luft för alla hostningar, jag hoppas att den ger med sig för hon ska ju fara till mormor & morfar imorgon, fast å andra sidan så har dom ju oxå haft barn som hostat på natten, så de klarar de nog.


J kom hem igår å sa att han nu var ihop med 5 tjejer, wow, han var riktigt mallig å berättade hur han hade blivit ihop med dom allihop, kompisen L han var ju bara ihop med 3, haha. De är så roligt att höra hur dom funderar om ditten å datten och då minns man ju hur de var själv, å ljuva skoltid hoppas att mina barn får de lika roligt i skolan som jag hade det.


Utgå-styk få.


Vi hörses/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Ägg är till för att ätas!!!!

    Det är bra att j börjar tjejtjusas nu, för det ska börja tid, det som krokigt ska bli...

    SvaraRadera
  2. Ja men du vet dom e ju söta åsså, blir de ju mer ägg om de blir fler hönor

    SvaraRadera