fredag 23 januari 2009

Fortfarande fredag

Om man e tillräckligt nyfiken (som jag ) så kan man få veta en hel del.



Ja de är de faktiskt, men dagen innehöll lite andra saker än de var tänkt, åsså är jag ju vaken än och kolla vad klockan är !!





Imorse så gick vi ut jag och S, och hon tyckte faktiskt inte för en gångs skull att de blev tråkigt efter ca 10 minuter, nej vi var i lagårn i 1½ timme å då hann man ju göra en del, som att städa och rensa muffins(ta bort pappret).





Muffinsen får jag av en väldigt vänlig själ som jobbar på ett bageri, de ska ju slängas av nån anledning men då är hon snäll och tar en säck åt mig emellanåt, de är verkligen uppskattat av höns och ankor.





Fast S blev ju väldigt sugen på muffins när hon rensade så vi fick lov att ta fram några muffins inne oxå.





Sen så hade jag med mig morötter ut i stallet som hästarna skulle få, å S hon gick till dem i hagen och skulle ge dem men Saffe (nordisen) han skulle ha alla själv å de kunde ha slutat riktigt illa, han formligen sprang över S för att få åt sig allt och Pocken fick minsann sig en redig spark, då sa jag åt S att komma ut därifrån, då började ju hon att småspringa och Saffe efter, riktigt läskigt var de tyckte jag, men inte hon, resten fick hon lägga i deras krubbor inne ist.





Efter de så tog vi sparken och hämtade tidningen, vilken underbart sparkföre de var, fast bara efter våran väg så vi gick hem igen.





Väl inne igen så ringde kompis T och frågade om vi ville hälsa på, sagt å gjort så drog vi iväg till Getingsta för lite kaffe å surr, mkt trevligt å S fick ju se nåt annat och en annan kompis å leka med, nog för att de är en hund men hon e en god lekkamrat.





Sen så har väl TV gått varm och alla har väl blivit nöjda på den fronten, trots en massa zappande (vi har ju bara en tv som man kan se tv på).





Nej åter till Lets Dance å sen sängen.





Så mina vänner vi hörses/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar