fredag 16 januari 2009

Brrr

Idag e de kallt på riktigt, -30 visar termometern men inne e de varmt å skönt 20,7 å golvvärme, de gillas.


Men hästarna dom gick ut i godan ro och mumsade på sitt hö, ankorna de fick inte gå ut idag, dom förfryser väl fötterna och de förstår ju inte dom.


Igår rengorde och fyllde jag deras "båt" som dom badar i inne och då blir dom lika glada som när man släpper korna på bete. Men dom skitar ner en hel del, en gång i veckan minst så tömmer jag båten och fyller på nytt, därimellan så fyller jag bara på vatten. Mkt skönare när de e sommar och de har den stora poolen, den blir ju inte alls lika smutsig åsså ryms de ju mkt mer vatten typ 3,5 m3, å då kan dom ju bada å dyka.

Behöver jag säga att jag har svårt att slita mig när dom får nytt badvatten, de e så rolig att titta på dom.


När ankorna anlände hit och fick vara ute för första gången så tog barnen varsin stol och satte sig för att titta på dom, så de e ju fler än jag som roas av dom.


I somras när gubben höll på att snickra så gick ju ankorna omkring här på gården, de kan ju vara rätt så högljudda, och om nåt gick fel eller de hände nåt där brevid dom så blev de ett riktigt gapskratt, för dom låter så, å då kunde ju inte gubben låta bli att skratta han oxå, jag sa de, de e bra med arbetskamrater som lättar upp stämmningen på jobbet. Haha.




I somras när gubben renoverade en del av lagårn.

2 kommentarer:

  1. Tur att han skrattade då i af, så han inte slängde hammar'n efter dem....

    SvaraRadera
  2. ja men då skulle han nog få med mig å göra. hehe

    SvaraRadera