måndag 18 maj 2009

Wow, de är redan måndagkväll

Men jag har haft roligt å de är väl då som tiden går fort?!

Helgen startade ju med en fotbollsmatch för Jesper, dom förlorade tyvärr, men gjorde en bra match iaf de blev 1-2 till Själevad.

På lördagkväll var de ju pubafton på Gideågården, å jag kan nog säga att de är den bästa trubadur jag har hört iaf, så roligt hade vi alla och vi ser med glädje fram emot nästa gång. Jag var ju lite nervös över trubaduren, ett helt osett kort som jag hittade på blocket, men av en bra årgång så då kan de ju bara vara på ett sätt, hihi.

Städning dan efter gick väl oxå bra, lite trött men efter en så lyckad kväll så går de mesta på "lätten".

På söndag så åkte vi sen för att hämta Jesper hos farfar i Nordmaling åsså passade jag på att åka till Lena i Nyåker för lite fjäderpryttlar (som KoolaViola brukar säga) 4 st en vecka gamla Rode Island Red kycklingar följde med hem, å ett elnät åsså några alldeles underbart vackra ägg, eller ja äggen de är ljusbruna å inte så speciella, men föräldradjuren, så vackra, blev andlös, nästan, Wyandotter, silver och guldfärgade, ahhhh. Nu ska dom in i kläckaren åsså ser vi vad de blir av dom, spännande e bara förnamnet. STORA oerhört vackra Wyandotter, de ni.
Hon hade en del andra som jag oxå gluttade lite på och kanske blir de några fler, man vet aldrig.

Idag har jag gjort kycklinghägnet nästan färdigt å de bli så fint, e så nöjd. Tror att silkisarna oxå får vara där, just nu iaf.

Imorgon så kommer hästarna att flytta, äntligen, jag behöver platsen och hästarna behöver grönt gräs, verkar de som.

Men nu ska jag ringa å skälla lite på gubben, han skulle ju fixa en bräda åt mig, men han har bara veden i "hövet", ved,ved ,ved, morr, morr, morr.

Vi hörses /Pernilla

3 kommentarer:

  1. Roligt med lite nya fjäderpryttlar och ägglingar :) Och om du vill ha en tupp till RIR-kycklingarna så har jag en här. Du vet, faverolle-hönan. ;)

    SvaraRadera
  2. det där låter som en mkt trevlig helg.
    Bra trubadurer är en av livets godheter, man behöver lite vin, sång och nostalgi emellanåt för att må bra :-)

    Skönt när hästarna kommer ut på bete, det ger en lite andrum o space några månader...

    SvaraRadera
  3. Koola Viola: Ja men de är ju bra, jag tar en sväng på nästa luchrast då ;). Men du ska få se färgen på mina dom e röda, din var väl ljus, eller? Kanske mina är ett mysterium oxå :)
    Ancan: Ja visst behövs det ibland, tur att de är så långt mellan gångerna att man tycker att de är värt det. Hästarna dom åker nog inte bara på bete här utan den ena han ska hem till sig igen och den andra(min) han ska flytta ca. 6 km. och förhoppningsvis så ska han trivas bra där. Han blir sällskap åt en annan häst.

    SvaraRadera