fredag 15 maj 2009

Uppdatering på kläckfronten

Ja då ska vi se,

Häxan Surtant: 8 kycklingar totalt, de två okläckta tog jag in och misstänker att en är ditlagt av en annan höna några dagar senare de andra är nog dött men jag avvaktar tills imorgon.

Fönix i 1:an: 5 kycklingar tills idag, några ägg kvar.

Fönix i 4:an: 7 kycklingar och ett ägg där är nog oxå senare, tog in de i kläckaren, istället för att hon ska gå av när de ändå lever.

Fönix i 2:an & 3:an: några dar kvar på dom.

Brahmaäggen i kläckaren blev totalt 6 st duniga små bollar med långa ben, en såg ut som en groda när den var kvar i "kläcken" för att den inte kunde hålla benen under sig utan de stog rätt ut, i terrariet så har dom ju en matta att gå på från början, de är bra för dom små benen men den åker ut efter nån dag för att den luktar ju så illa, bläää. Tur att den är billig och går att tvätta av oxå. Så en kanske räcker hela sommaren jag vet ju inte riktigt.

Ut igen, vi hörses/Pernilla

7 kommentarer:

  1. Vilket kackel det måste bli framöver!!

    SvaraRadera
  2. lite bilder på de nya liven tack.....

    SvaraRadera
  3. ojojoj vad det måste pipa hemma hos er:-)
    Här räcker det med de två 8numera stora) brahmorna, 8 blandisar.
    sedan har jag gett upp för den ena dvärghönan, och låtit henne behålla ett ägg under sig. Hon ligger platt i redet och vaktar det med näbb o klor:-)

    Ska åka förbi kompisen som kläckt 7 bramhor åt mig i maskin oxå - men sen är det nog för iår.. Hur söta dom än är:-)

    SvaraRadera
  4. ååååå va spännande med så dunisar! Jag vill också ha mina =( (inte känd för mitt tålamod)
    Ha en finfin dag!!!!
    Kram
    Ann-Charlotte
    PS kommer det några bilder på dunbollarna??? Nyfiken som vanligt hihihi

    SvaraRadera
  5. Nu är det inte bara du själv som kacklar därhemma!!! /Anita

    SvaraRadera
  6. Här äre många som kacklar nu!!!

    SvaraRadera