måndag 4 maj 2009

Tyvärr

... inga kort idag heller för jag glömde bort, men iaf så hämtade jag igår 3 st. dv.silkeshöns, 2 små hönor och en tupp.

Gullan som kommer från Pamela står i en klass för sig kan man säga, vit å fin, de andra är lite smutsiga och tuffsigare, men de ska nog bli ändring på de med. De hade oxå en bunt med andra vänner med sig, löss, så igår fick dom en trevlig välkomstbehandling för det, och imorgon så ska dom få hälsa på Gullan, men gemensamt för dom alla är att dom inte är sprättiga och dom är lätta att få tag i. Dom bor nu inne i lillstallet, eller karantänen, och kanske att dom får flytta in i morgon eller övermorgon.

Lille kochinkillen har anpassat sig väl till resten av kycklingarna och han ser så rolig ut med sina välbefjädrade fötter.

Har idag beställt min andra äggkläckare, och de var ju målet med min TW utförsäljning, att få ihop till en andra kläckare.

Sen har jag ju en annan spännande sak på g oxå, bägge stora ankdamerna ligger på varsin ägghög, 17 ägg i den ena och 7 ägg i den andra, vad månde de bliva, idag gick dom inte ens ut, å de var första dagen.

Imorgon ska kameran med så då får ni se på skönheterna.

Vi hörses /Pernilla

3 kommentarer:

  1. du det låter som det händer en hel del hos dig :) mest spännande med ankorna :)

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med ankbäbisar... Måste komma o kolla på dem när de är framme.
    Hur länge är det kvar för Brahma äggen?
    Verkar det vara nåt liv i dem?

    SvaraRadera
  3. Hoppas snart få se dina nya vita sötingar. Måste nog göra ett personligt besök snart.
    Lycka till!!! Ma

    SvaraRadera