måndag 25 maj 2009

Jag har ju glömt...

... att berätta om lördagen, på fredagen så ringer gubben från jobbet och berättar att imorron kväll ska vi bort och klockan 18 ska du vara färdig, thats it!!! inge mer säger han.

Ja då funderar man ju så klart, jo de var en morsdagspresent inblandad fast i förväg, för han jobbar ju på morsdag.

En hel del ska hinna avklaras innan klockan e 18 och som vanligt hinner man bara hälften av de man tänkt, och som vanligt så kommer någon och hälsar på, bara sådär.

Först på morronen så fick jag ett skapligt anbud på att hjälpa honom att fylla en vagn med ved, och för er som inte känner mig så kan jag säga att de ska vara bra betalt för att jag ska överhuvudtaget fundera på det, att befatta sig med ved, jag kan säga att nu vare skitbra betalt, 1150 för en timmes jobb, jag funderade inte så länge, om man säger så. Köpte hönsnät dan innan för den summan och han erbjöd sig att betala det om jag hjäpte till, "klart och betart", de gick som hejsan.

Klockan blev 18 å jag var färdig men vi for ju ingenstans, nä chauffören kommer snart, okej bara att vänta, sen vid kvartt över så kommer en sivrig bil uppför vägen-chauffören, med i bilen satt oxå goda vänner J&J för färd åt samma håll, hon lika ovetande som jag, iaf så åkte vi ner till stan och åt mat på en bra restaurang och en del dricka till de oxå, mkt trevlig hela arrangemanget, duktig gubbe. En åkte vi hem å fortsatte den trevliga kvällen på våran altan med kortspel å en del surrande.

Tack för en supertrevlig kväll ni som var med och en stor "pöss" till gubben för att överraskningar verkligen kan lätta upp stämmningen.

Vi hörses/Pernilla

3 kommentarer:

  1. Ja vad tur du har som inte behöver påminna din gubbe i två veckor före att det är morsdag och dessutom varje dag för att han ska komma ihåg.

    SvaraRadera
  2. Överraskningar är det som gör livet så spännande...

    Tycker din gubbe är värd en stor "pöss" - verkligen!

    SvaraRadera
  3. Tack själv för i lördags, tur du har en påhittig gubbe. Kram Jennie

    SvaraRadera