lördag 9 maj 2009

Pocken ska flytta

och såklart e de med blandade känslor men han ska inte flytta långt och jag ska inte sälja eller ge bort honom, nej han flyttar bara till min vän Y och hennes Marco Polo som nu blivit ensam.

Jag tror att han kommer att få de bättre än här för att Y bryr sig verkligen om och pysslar med hästarna, inte som jag, nu och här, dom går bara och skrotar.

Samtidigt så blir de ju två boxar lediga i stallet oxå, undrar vad jag ska ha dom till, hehehe.

En liten uppdatering på kläckningsfronten: 5 (japp 5) hönor ligger sura i lagårn och beränad kläck för dom är från imorgon tills 23 maj så de kommer attbli en del smått framöver. Sen så ligger de ju ägg i kläckaren oxå, 8st. brahma som fortfarande är vid liv och av de sex silkesäggen så blev de ingen vidare utdelning, ett ägg ligger kvar men jag tror att kycklingen har dött, tyvärr, men de kommer väl förhoppningsvis nya silkesägg framöver. Kläck där är på torsdag så de är bara att vänta.

Vi hörses /Pernilla

5 kommentarer:

  1. Vi ska göra vårt bästa för att pocken ska trivas. Vi hoppas att han kommer uppskatta lösdrift, pyssel o kärlek, dagliga sagostunder, mys på kvällskvisten, lite löslongering, bus i hagen o fri tillgång på mat & en kopp varm choklad i höstrusket och ett litet snöbollskrig ibland, eller bara ligga o titta på stjärnorna med mig & polo. Sen så håller vi tummarna att han inte kommer frysa för här funkar ju inte täckjacka. Vi hälsar honom hjärtligt välkommen inom kort.

    SvaraRadera
  2. Jo han hälsar tillbaka att jag tar med mig täckjacka iaf, men framåt våren så åker den av, i drivor precis som nu, hon brukar kalla mig för hårig köttbulle, min matte alltså. /Pocken

    SvaraRadera
  3. Hej Pärlan du är oxå en av de lyckliga som kan ha små söta gullefjun . Det har varit en önskan hela mitt vuxna liv , men tyvärr funkar det inte där vi bor , även att vi bor på landet. Tack för du tittat in på min blogg , tycker det är jätte roligt.

    Hälsn. Mor i Stugan

    SvaraRadera
  4. Vill bara kolla hur de funkar nu

    SvaraRadera