onsdag 1 april 2009

Sol ute

ja då har man väl inte tid att sitta inne vid datorn.

Kycklingen lever än och har nu flyttat in hos de andra i terrariet, nya ägg i kläckaren, orpington och dvärgkochin åsså rymdes de två av mina dvärgägg oxå (kan ju inte låta två platser vara tomma, hur skulle de se ut.)

Hönan som jag stoppade in några ägg under har klivit av dem igår em. jag tog in dem och i kläckaren åsså lös jag dem senare men de var döda, men de e ju sånt som händer, nu låg hon i redet igen så då får hon väl ligga där då om nåra dar så lägger jag dit nya ägg å ser om hon tänker stanna där.

Den vita dvärghönan som oxå ligger har kläckning till helgen och jag hoppas på några småttingar där.

Ikväll så åker jag å Stina till min kompis U på ljusparty, å de doftar ju underbart, men vi får se vad de blir.

Jeppe och Jörgen far på fotbollsträning, som dom har längtat, å så ska dom prova ut lite kläder.

Btw så har vi fått en kalv och de verkar funka jättebra.

Så vi hörses kanske senare/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar