måndag 13 april 2009

Fick ett mail idag...

...från kvinnan som var hit och hämtade ankägg för 4 veckor sedan.

Visst e dom underbart söta, 5 st. har kommit ut och fler var på väg, mina barn sa, "såna ska vi oxå ha", haha, mina barn tycker som jag, de kan nog aldrig bli för många.

Hoppas ju på att några damer här hemma vill lägga sig på ägg framöver, annars så har jag ju kläckaren.

Vi måste nog åka och titta på dem. Men inte dag vi väntar å ser om de kommer fler. Idag ska vi ut å cykla, så grannen, du har väl "hurran" på?

Vi hörses/Pernilla

4 kommentarer:

  1. ju mer jag ser ankor, ju mer "kört" är det...
    Jag börjar förstå varför jag alltid kallats för ancan egentligen (trodde det stod för ANna CAthrine NEnnestam - men det betyder givetvis att jag ska leva nära ankor!!!
    Hur söta som helst ju.
    Vad är det för sort på de små ulltussarna?

    SvaraRadera
  2. Ja sorten e nog lite blandad, men jag har en brun"gräsandshona" och en svart som är mest lik en cayuga, fast hon har lite vitt på bröstet, hanen däremot ser ut som en pekinganka, stor och vit, så hur dessa kommer att se ut som vuxna de vet vi inte ännu. Men söta är dom ju iaf.

    SvaraRadera
  3. Underbara!!
    Vill nog ha ankor igen jag med... nångång...

    Vad blir det för äggleveranser till helgen?
    Söderut? Norrut?
    Har ni pratat med varann?

    SvaraRadera
  4. Ja, du hade rätt. De är ju helt underbart söta. Och visst vill man HAAAAA ankor nu också. Men det blir till att vänta. Men sedan så blir det både hönor och ankor eller bara tuppar som du föreslog, ha ha!
    Trevligt att ses, som vanligt, på torsdagskul. Ha det bra! kom och hälsa på närsomhelst. Hej svejs! /maria

    SvaraRadera