onsdag 22 april 2009

Har ju glömt...

... att berätta att de kläcks för fullt nu igen, orpington och en stackars liten dv.kochin, h*n är ju bara hälften så stor som de andra jättarna ´men jag tror nog att de ska gå bra ändå.

De blev ju stort manfall av de inköpta dv.kochinäggen, 14 st, 10st var inte ens befruktade och tre dog den första veckan, lite besviken på de faktiskt.

Orpington ser ju lite bättre ut, 12 inköpta och hittills 7 kläckta, en kom inte ur skalet utan var död imorse, och de kan ju ha så många orsaker att jag inte ens vill börja spekulera, men den såg okej ut när jag skalade ut den.

Två ägg är kvar i kläckaren varav ett är dött, tror jag, men de andra verkar de som om de är liv i, så jag väntar å ser.

Så i terrariumet nu: 1 dv. kochin med många färger och 7 gula orpington.

Vi hörses /Pernilla

2 kommentarer:

  1. vicken trängsel!!! passa på den lilla så den inte drunknar under alla stora gula.

    SvaraRadera