torsdag 26 november 2009

Lite friskare

Nu har jag iaf varit på jobbet den här veckan men de e inte riktigt bra än, gör ont i halsen som f*n på natten å då hostar man ju så man blir knäpp oxå.

Herregud vad de regnar, igår så var de uppehåll på dagen en framåt kvällen så började de igen å då vräkte de ner, 35 millimeter, skulle behöva flytväst till korna snart, dom som går i dalhagen, fast de kanske e bra träning, att simma. Nä skämt åsido de e ju så vattensjukt överallt så de e tur man tillbringar utetiden i stövlar. Hästarnas hage ligger ju ovanför lagårn så de går ganska bra, ungdjuren dom har vi stängt in, de blir ju bara lervälling om dom går omkring å trampar där deras vinterhage är, men korna dom ryms inte allihopa där dom är så vi kan inte stänga in dom därav deras mindre trevliga tillstånd.

Nu hoppas vi att de fryser och blir snö istället, lagom till första ljuset brinner.

Julstöket är avklarat på övervåningen så bara här nere kvar och de tänkte jag börja med idag.

Så kanske man ska sätta igång med de nu då.

BTW jag köpte en ny mobil häromdagen eftersom den gamla inte håller strömmen längre. den gamla köpte jag 2002 i februari så de var nog helt ok att lägga 500:-på en ny. Blev inget avancerat inte ens ett känt märke, Huawei, men den funkar för de jag har den till.

Vi hörses /Pernilla

1 kommentar:

  1. Ja visst är det trist med denna eländiga lera överallt... Förra helgen fick vi göra en insats hos våra tjurar. Skrapa bort det värsta och fylla med 0/80 där de går mest.
    Hoppas det fryser snart.

    Hästarna fick det iaf bättre på ridbanan. Blött där med givetvis men inte så lerigt iaf.

    SvaraRadera