måndag 2 november 2009

Jag lovade ju lite bilder.

Först å främst måste jag ju visa några av helgens nykomlingar, blir nog spännande färg på den grå/gula, även om den med största sannolikhet blir bara grå, men den kan ju få en spännande krage. Jag hade ju en tupp så var väldigt ljusgrå men som fallit för yxan, så de kan ju vara en höna den här gången då. Blandiskycklinar är de här, hedemorahönan har oxå fått kycklingar, dom är nu ute allihopa och de blev 7 st.

Min gamla Polkow och hans kamrat Caddie, och ja dom tar en sväng i ruschkanan ibland oxå, eller så står den där i väntan på införsel i förrådet. De var ju ganska taskigt väder men nu har ni ju sett dem iaf.

Muffin med sina kycklingar som nu är ca. 4 veckor, å dom ser verkligen helfestliga ut med sitt yra virrvarr till fjädrar, en tofs här å en tofs där.
Mina hollänska vithättor (dvärgar)har bekänt färg, hönorna har en jämn fin kalufs som ligger som en mössa på huvudet, tupparna har en avancerad punkfrilla.
Vi hörses/Pernilla



2 kommentarer:

  1. Vilka coola hönor du har. Jag har alltid tyckt att det verkar lite tråkigt med höns, men finns det höns som ser ut så där så får jag nog ändra mig...;-)
    Cia K

    SvaraRadera
  2. Ja de e ju de som e så charmigt, åsså behöver man ju inte bara hålla sig till en ras. Man kan ju ha några stycken iaf.

    SvaraRadera