torsdag 19 november 2009

Fortfarande sjuk

Ja å i tisdags så var jag till doktorn, han tog prover, dock inte svinprov, och de som jag har är ett virus, så de ska gå över av sig självt, innom 10 dar 2 veckor, de e lång tid.

Har ont så förbenat i halsen och om de har lättat en del (typ 1%) så är de nog bara så att de har förflyttat sig till öronen. AJAJAJAJ,

De e synd om mig.

Alvedon, som e dom enda värktabletter jag ska ta, dom tar jag på kvällen å natten för man får ju bara ta 8 st./dag, man kan ju kombinera med Ipren men eftersom jag är blodproppsbenägen så ska jag inte ta tabletter som innehåller acetylsalicylsyra (eller hur fan de stavas), då mina vänner är de bara alvedon som gäller.

Fast jag har Citodon hemma oxå, fast jag drar mig för dom, blir så mosig då.

Jag ska ju på fest på lördag, fast inte i de här skicket, Gideå IK har sin årliga höstfest på bygdegården och de brukar vara jätteskoj, med ca 200 gäster så blir de ju lite drag.
God mat å bra underhållning bjuds de på, så de vill man ju inte missa. MEN JAG E SJUK!!! FAN

Jaja de e ju två dar dit så under kan ju ske.

Ute e de bara grått å trist men ankorna dom älskar det, poolen har åter fyllts och där simmar å dyker dom för fullt, gräsmattan e full med löv och bland som kan man säkert hitta nåt ätbart, ja de e ju tur att nån trivs.
Hästhagen är en leråker och de e ju tur att de är två gamla pensionärer som inte springer så mkt. men den ena har ju en tendens att rulla i värsta geggan (har var nog gris i sitt förra liv) så då passar de ju bra att hagen e så geggfri, not. Som tur e så är hans favvorullarställe bara sand så då blir de ju iaf inte bara gegga, även m han lägger sig på mer än ett ställe ska ni veta, i sin ungdoms dar så gick han under namnet lergöken och han har nog tagit rullningen från alla dom hästar som inte rullar oxå.

Han fryser iaf inte längre nu när han får komma in på nätterna å de känns ju bra, inte ens när de regnar å är minusgrader så huttrar han, en nöjd matte e jag över de.

Nu ska jag göra nåt vettigare, tro vad ?

Vi hörses/Pernilla

5 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen, fy så trist om du missar festen...
    Men vad är väl en bal på... ;-)

    De hörs ha det härligt dina pälsklingar och fjäderfän, snart blir också vi med häst igen som du kandke vet, ja, mest Beffa förståss, man jag får ju mig en släng av sleven jag med ;-)

    SvaraRadera
  2. Zaq- jag läste om de, gud vad roligt, åsså är ni ju två som kan dela om de behövs. Underbart.

    Marra -tack

    SvaraRadera
  3. Åhh, vad det är jobbigt att vara sjuk...ännu värre att vara sjuk länge...
    Värst är att vara sjuk och ingen tycker synd om en ;)
    Jag brukar bli bra på att "tycka synd om" mig själv då:)

    JAG tycker synd om dig nu -
    Så slipper du göra det själv :)

    LOVE

    SvaraRadera
  4. Du har fått en utmärkelse, se min blogg!

    SvaraRadera