torsdag 6 augusti 2009

Vill inte ha ILT

* hönsen e sjuka - skickar in till SVA på måndag för obduktion- hoppas att de inte är ILT, vilket e inte alls skoj och innebär att en hel del av mina höns kommer att dö.
* två av fyra ägg kläckta hos Gullan, ingen fler som ruvar just nu, skönt, kanske man kan längta lite på att nån gör de nu då å inte bara sucka (nej så farligt e de inte)
* vi ska på släktträff i helgen i Kärrsjö.
*min alltigenom supersnälle pappa har fixat 4 st. närdörrar åt mig och dom sitter nu på plats hos hönsen.
* nu finns de 8 avdelningar i hönshuset, hoppas att de ska räcka i vinter, var ankorna ska vara de ser vi när dom väl kommer in, låter de genomtänkt, nej, men de skiter jag i.

Vi hörses/Pernilla

5 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det inte är det där du skrev,ILT(vad nu det betyder)Håppas at det inte är fågelinfluensan utan att det bara är svininfluensan. Jag har hört att det är relativt ofaligt för fåglar iaf...Hur lång tid tar det att få svar från SVA?

    SvaraRadera
  2. Usch fy för sjuka höns, hoppas det inte är något hemskt och absolut inte ILT. Usch. Håller tummarna för att det ska gå bra.

    SvaraRadera
  3. hur kan du tänka vinter nu???ha ha. jaha det är inte lindkvist ni är släkt med va???
    såg inte att det var du när d hejjade. Inte van bilen...
    ha de bra ses snart på torsdagskul!

    SvaraRadera
  4. Ett preliminärt svar får jag redan på tisdag.

    SvaraRadera
  5. Vad är ILT?
    Hoppas det inte är det , antar att det är något riktigt ruggigt.

    SvaraRadera