söndag 16 augusti 2009

Måste bara berätta

om vår kära veterinär här hemma, Jan M.

När jag tyckte att hönornas hostande gått för långt så ringde jag honom, men oftast e de så att hönsproblemen är inte vanligt förekommande och de vet oftast inte så mkt, och jag kontaktade honom även i syftet om Polkows tänder som behövde en liten översyn, men tillbaka till hönorna, han sa att ja du vet de är så många saker de kan vara och de är så svårt att hitta nåt att ta på och behandla mot så jag vet inte hur många kan de röra sig om du har väl sådär enn 10-15 höns och dör dom så får du väl skaffa nåra nya, mja de kanske är några fler sa jag , ja men om de är 40 st då sa han, eller kanske några fler sa jag, hur många har du då säger han? ja de är ca 220st nu, OJ DÅ !! vart svaret, hahahahaha, jag kunde knappt hålla mig för skratt.

Men då måste vi göra nåt åt de kanske, efter mkt funderande fram å tillbaka så tyckte han ändå att jag skulle ringa och konsultera SVA.

Iaf så skickade jag ju in tuppen och på torsdag så ringer han, vet Jan M, för att kolla vad som hänt och händer med hönsen och hur de lät från SVAs sida och hur dom funderade där. Alltså en sån veterinär, de är verkligen guld värt.

På fredagen så kom han för att kolla hästarnas tänder och då hälsade han från den andra veterinären, som nu har flyttat söderöver, till oss, mig å pappa, ja å sånt blir man ju oxå glad över.

Jag tycker att vi har nog den bästa av dom bästa veterinärerna, och de skulle ju vara trevligt om man hade en husläkare som brydde sig lika mycket om oss som människor, eller hur.

Vi hörses/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Nonne, pålplutt och pinnen17 augusti 2009 kl. 00:34

    JA Vi har verkligen en toppen veterinär som har hjärtat på rätta stället. Han bryr sig och månar om både djur och ägare. Har ju haft med honom att göra åtskilliga gånger både i sorgliga ärenden och mer alldagliga. ÅH ALLTID ett mycket trevligt proffsigt bemötande och gärna en extra signal för att 'följa upp'.
    Kan tillägga att det e bra med tänderna nu hos 'grabbarna grus' tycker mig se mindre höbollar. Ha D gott

    SvaraRadera
  2. Vi har en toppenveterinär här också, som med god hand tar hand om både hästar och hundar och katter. Och en slurk kaffe och lite skvaller hinner han också med ;o)
    Men höns, det vete sjuttsiken vem som kan. Ibland undrar jag om det bara är SVA. Man blir ju tokig.

    SvaraRadera