fredag 21 augusti 2009

Jag fick ett svar...

... men inte vet jag om jag blev nåt klokare av de.

" tecken tyder på att de är ILT men på tuppen som obducerats så kunde vi inte hitta någotsom sa att de va de. Men med tanke på resterande hönsflocks sjukdomsbeteende så tyder de ändock på att de är ILT"

För att få ett solklart svar så måste man ta blodprov och de är dyrt.

Så jag är ju lika ovetande nu som innan, och vad jag sak göra åt saken de har jag ingen aning om, i nuläget iaf.

Jag låter saken bero och funderar lite så kanske de klarnar.

Vi hörses/en konfunderad Pernilla

4 kommentarer:

  1. Hmm... Konstigt svar.

    Och jag är förbryllad med dig. Så du vet att du inte är ensam om att vara förbryllad ;o)

    SvaraRadera
  2. Tack de var skönt, men hur ska jag nu ställa mig i frågan om nån vill köpa höns av mig? Hur skulle du ha gjort KV?

    SvaraRadera
  3. Usch, jag vet inte. Men jag skulle inte vaccinerat, då är man ju låst för all framtid. Hade jag haft "pengar över" så hade jag säkert tagit blodprovet för att få veta. Och tar man sig tiden och kostnaden för en sån sak, så kan man ge sig DEN på att det inte är något läskigt alls, utan bara en vanlig sommarförkylning.
    Men jag hade inte sålt några höns innan jag visste. Antingen avvaktat för att se om några fler stryker med på samma sätt vilket de borde göra om det är ILT, eller tagit blodprovet. Skulle vara hemskt att smitta ner andra, om det är ILT.
    Jag tänker på dig och läser varendaste bokstav du skriver här på bloggen och hoppas det löser sig för dig. *bloggkram*

    SvaraRadera