lördag 22 augusti 2009

Kafferast

Ja en kafferast tog jag mig igår, en sväng med bilen till zaq som hade lite hönsnät liggandes till ingen nytta, perfekt för en hönsmänniska som jag, även ett midre terrarium följde med hem å de kommer ju alltid till användning.

Tänk vad bra när vi båda nu skriver blogg så är man lite uppdaterad än fast man inte träffats och samtalat på många år, man är inte främlingar för varann, de e skönt.

Åsså hade hon jättegott kaffe som hon bjöd på, kokkaffe de är nåt x-tra när nån som kan gör de.

Sen höll jag faktiskt fingrarna i styr när jag tittade in i hennes loppisbod, faktiskt så börjar jag bli bättre på de, att inte köpa bara för att de är billigt å kan va bra å ha.

De vart en trevlig stund med mkt surrande.

Sen åkte jag till M för att titta till småbarnen som flyttade dit i sommras, mignonankorna, dessvärre så är de nog två pojkar, men jag e inte helt säker, men hon e lika glad i dom ändå och dom i henne. Där trivdes dom som fisken i vattnet med en "mamma" som gör allt för dom.

Vi hörses/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Tack för trevlig stund, så roligt att ses!
    Ha det bäst!!
    //zaq

    SvaraRadera
  2. Sådana där dagar behövde vi ha fler av. Lugnt, trevligt umgänge med människor och djur.

    SvaraRadera