tisdag 6 december 2011

2011 12 07

Julmarknaden är över för iår, i år var de mkt folk som åt Dopp- i- grytan hos oss på Gideågården, nästan rekord.
En skyltsöndag utan snö blev de iår, men under natten till måndag så snöade de å de ligger nu ett fint vitt å ljust täcke över landskapet.

Julklappar: Jag har köpt 2, å ärligt talat så vet jag inte vad jag ska köpa mer, jo en sak har vi bestämt. Men åt mamma +pappa har jag ingen aning, de känns lite jobbigt just nu.

Igår så blekte jag håret iaf, så nu är de julfint, å kläderna hänger i garderoben. Till veckan så bär de iväg på Luciafester på skolan, å sen så är de inte många dar kvar till julafton.

Förresten, jag har ju glömt att berätta, jag ska bli FASTER :D, grymt va. Trodde ett tag där att jag skulle bli utan syskonbarn, funderade allvarligt på att ha en kurs för lillebror ;) Men de ordnade sig. I mitten av juni är de tänkt att den lill* ska anlända, men dit e de ju så länge. Barnen är oxå jätteglada, en lillkusin.

På hönsfronten inget nytt, knappt nått ägg, på en vecka har jag nu samlat ihop,11 fjuttiga ägg.

Hästarna har iaf fått lite mer ombonat ute hos sig och nu är även deras vattenkopp på plats, (de är ju kinkigt att få tag i en rörmockare här).

På torsdag så åker tjurarna på slakt, ska bli skönt, sen flyttar småtjurarna ut till tjurhägnet iställetå kvigkalvarna över i tjurarnas box å då blir de så mycket bättre fördelning hos dom alla. Även om dom nu inte är fler än dom ska vara i varje bås så blir de mkt lugnare när dom blir färre.

Nä nu ska jag snöra på mig promenadskorna och ta med mig grannhunden för en skön morronpromenad.

Vi hörses/Pernilla

1 kommentar:

  1. Ha, man får säga grattis till fastrandet då ;-)
    Härligt med en promenadkompis, Maggan är ju inte riktigt på hugget nu, ishyfy för snö, bjäk ;-)

    SvaraRadera