fredag 26 augusti 2011

20110825

Tjohoo, jag klarade de förbanskade alkoholprovet, på 3:e försöket med kniven på strupen, haha.
100% på 3 delar av 4 och 88 % på delen med 24 frågor.
Känner mig nöjd, å taggad för en fortsättning, 10-11 oktober blir de en 2 dagars utbildning i samma ämne. Kunskap e aldrig tungt att bära.

dagens andra tjohoo, DOM ÄR INNE !!!! förutom 3 sketna motsträviga hönshjärnor som jag ska tvinga in så småningom.
Dom kom så snällt när jag ville att dom skulle gå in men väl inne så fick dom väl panik å skulle bara ut igen, men då stängde jag dörren, ha, fångade, fick ta in resten i omgångar men de gick förvånansvärt bra. Mycke nöjd.

Ankorna e kvar ute och de kommer dom att få vara ett bra tag. Och Brahmahönsen bor kvar i hönsstugan ett tag till oxå.

Sen har jag och barnen tagit bort bonvaxet i tv-rummet ikväll, huga vilket låndraget jobb, 1½ timme tog de men nu äre borta. Å rent på golvet oxå, gardinbyte blire imorron.

Snart kommer de förresten en häst hit, mer om de när hon kommer ;)

Vi hörses /Pernilla

1 kommentar:

  1. Nämen va nu??? har du verkligen plats för en till? Eller kan du krympa dem till ankstorlek så de ryms för natten ;-) Spännande!!! Ha d.

    SvaraRadera