lördag 20 augusti 2011

20110820

Muffin, en dvärgsilkeshöna






Hösten kommer krypande å löven på björkarna börjar dala.





Nere vid sjön har vi avverkat lite så att vi ser vattnet, nice. Fler än oss gör samma sak nu så vi börjar få en trevlig utsikt kan man säga.





Vi var på 40 års kalas häromkvällen å de var mkt trevligt å gott. Som present hade vi med oss 4 ankungar och en blomma, den första delen blev verkligen uppskattad, roligt. Annars så hade jag väl tagit med dom hem igen om de inte hade passat, jag är väl inte helt osjysst. =)





En sorglig dag var de i onsdags, jag släppte ut hönorna lite senare för vädret var inte så bra på morronkvisten och dom vardrade förnöjt ut, även om dom blängde lite å tyckte att de va sent.





Efter en stund så vandrade jag bort mot garaget och hittar då Muffin liggades alldeles död, vad som orsakat döden de vet vi inte men barnen har iaf begravt henne. Kan ju då sägas att en begravningsceremoni har vi inte så ofta för en höna, men för Muffin så va de självklart. Barnens favorit bland några stycken som dom verkligen pysslar med. Ja sånt e livet.





Nu ska jag ut igen å göra nåt sen en liten joggingtur innan kvällens tillställning,
kräftskiva hos Sjöbergs.





Vi hörses/Pernilla

1 kommentar: