söndag 7 augusti 2011

2011 08 07

Ankorna i alla möjliga färger å former, bilden sen hösten 2010

Jahapp en ny dag, söndag.





Idag e de fotbollsmatch på agendan, kl 15.00 på Björkvallen. Grabbarna ska spela mot Modo och vi hoppas på en vinst.





De regnar inte (än) idag iaf så hönsen får gå ut från morronen, igår va dom inte glada, fick vara inne till sena eftermiddan när de värsta regnadet var över. Men dom överlever, hur ska de annars gå när de blir vinter.


På äggfronten e de dåligt nu, plockade in 6 st, från stora hägnet igår och thats it, men kycklingar e de gott om, 60 e passerat å de e ju dom som e små, herrejösses va mkt rävmat de blir här i höst. Börjar kännas som att de kommer att bli trångt i hönshuset i vinter jag måste nog flytta om en del.





Ni skulle bara se de små ankungarna, eftersom de regnade lite igår så fick dom en egen pool bkom lagårn att simma i, en stor sådan. Herrejösses va söta dom e när dom dyker och skvätter vatten. Ska se om jag kan ordna en liten film de vore ju alla tiders isf.





Hästarna verkar njuta av sommaren och regnet oxå där dom går sida vid sida å äter på samma tuva. =)





Igår så va de bara jag å Stina hemma å då tyckte hon att vi skulle äta palt, gud så gott de var, hade tänkt mig hitta paltmjöl (som man bara blandar med vatten) på affärn, men de fick bli på de gamla goda viset, med pärer. Trevligt att de inte bara e jag som tycker om sånt, i detta hus.


Nä nu ut å mata djuren å släppa ut dem, sen blire en liten joggingtur.

Vi hörses/Pernilla

1 kommentar: