torsdag 3 mars 2011

3 mars 2011

Ja å inget är som väntans tider, kaninerna har börjat bädda men inte en unge i sikte, nåja endera dan så kommer de väl.



Kycklingar har de kommit å fler väntas.



Häromdan när jag släppte ut hästarna så hittade jag en enorm böld på Polkows kind, den hade då spruckit under natten å de va därför som man såg den, som en golfboll och vid punktering av den så visade de sig att den var fulld med en grön snorliknande sörja, 1 DL !!!! Uääck, sa jag som inte är kräsmagad.



Igår så hade iaf locket lossnat över nästan hela så jag tog bort de och de verkar inte så fräscht men Magnusson trodde inte att jag behövde göra mer än att rengöra å spola varje dag så jag hoppas att de räcker, de e ju tur att de inte är sommar säger jag.

Men de är ju dåligt läkkött på en gammal häst så de lär ta en stund innan de ser bra ut.



Inga kalvar i sikte än heller, men de kommer oxå.



Idag blåser de som f*n men temperaturen håller en jämn kurva runt noll-strecket.



Nu blire ut å kolla läget, å kanske har vi några fler idag.



Vi hörses /Pernilla

3 kommentarer:

  1. Kommer nog och terrorisera dig lite i helgen om det går för sig? :)

    SvaraRadera
  2. Blir nog bra de, du ser väl om jag e hemma (är ju inte på så många andra platser)
    Välkommen

    SvaraRadera
  3. Yeak... vad äckligt...
    Hoppas det läker fort!

    SvaraRadera