söndag 27 mars 2011

Söndag 27 mars

Den vill inte som jag idag den här så inlägget ser konstigt ut men jag har ändrat de 4 ggr, å de ser fortfarande ut såhär. Morrar tyst!! Å jag har ställt om klockan för de var de ju dags för i helgen. Ute så lyser just nu solen med sin frånvaro, likaså värmen de blåser å är skitkallt men våren kommer nog endera dag. Vi har fått en bunt kalvar, 7st för att vara exakt, å de har gått bra även om 2 har kommit bakvägen. 6 kvigor å bara en tjur än så länge. Kaninungarna är nu 3 veckor, ni kan tro att dom e söta, dom huserar i sadelkammaren där finns de ju gott om plats så där skuttar dom omkring å leker för fullt. Igår hade vi fint besök av G&M samt deras E, de var verkligen jättekul å de blir alltför långt mellan gångerna. Dom hade ju oxå med sig lilla Milou, 10 veckor, och Wilma deras äldre hund å visst e valpar så söta, men de är ju mkt arbete med dom oxå. Mammas Quinny är här i veckan för att dom har åkt på utlanne´ och hon kan ju verkligen inte föra sig med andra hundar så hon fick vara i hallen å sura för sig själv. Jesper har åkt på denna magsjuka nu så sen är de väl bara jag kvar, Jörgen å Stina har ju haft den. Jesper skulle ju spela innebandy idag å de va ju riktigt skit tyckte han, att de inte blev ngt. Stina å jag ska iaf på bio ikväll, HUR MÅNGA LINGON FINNS DE I VÄRLDEN?, visas på Gideågården kl 15.00 & 18.30 idag. Många bra filmer visar vi under våren kolla in programmet på http://www.gideagarden.se/ Nu ska jag ta hand om sjukligen å sen ut till kossorna. Vi hörses/Pernilla

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med...
    Besöket var trevligt och vi borde träffas oftare!!

    Kram!

    SvaraRadera