torsdag 17 mars 2011

Tror jag lägger ner...

..eller så skiter jag i de oxå.
Alltså jag uppdaterar ju för lite här men ibland glimtar de lixom till åsså kommer ett inlägg.

Kaninungar har vi fått, 6 stycken i vitt svart och brunt, dom är nu 10 dagar och börjar öppna ögonen. SÖTA !!!!!

Kalvar har vi fått, 2 stycken kvigor som de är full sprutt på, den senaste igår kväll.

Vi väntar i år 16 kalvar å hoppas att de går bra hela vägen.

Hästarna fäller, aaa, mkt.

Katterna gör sitt jobb å tar små möss.

På kycklingfronten inget nytt alls. Dv.kochinhönorna strulade till allt så de blev bara pannkaka.

Vem bryr sig om hur de ser ut inne när man kan vara ute med djuren ist.

De är vår i luften å de känns underbart, nu ska vi packa oss iväg till Landsjö å umgås med lite folk där.

Vi hörses/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Pannkaka på dem äggen går ju inte av för hackor;-)

    Jag struntar oxå i 'skiten' inomhus nu när jag kan vara ute med grabbarna grus ända fram till halv 7. Våren e på G vare sig skid/skoteråkarna vill det lr ej. Jippi!

    Jag fick ihop nästan en hel 'tove vante' av hästhår igår.... Fåglarna e iaf glada över gratis isoleringen till holken. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, visst var det jag som ringde om blå ankor och jag har 11 befruktade blå ankägg som ligger i kläckaren nu och som jag väntar på ska kläckas 11/4. Kul att du hittade min djurblogg :-)

    SvaraRadera