tisdag 13 oktober 2009

Veterinären

Han var hit idag å tog prover på hönsen, efter samtal med SVA (statens veterinärmedicinska anstalt) så tog jag de beslutet, så inväntas provsvar åsså arbetar jag utifrån de, dvs inte lönt att sörja höns som man inte vet om dom verkligen ska dö.

I värsta fall så blir de mass-slakt, i bästa fall så får dom antibiotika.

Besöket idag gick på 1000 spänn och proverna kostar väl runt 500-hundringen, fast nu e de ju så att jag vill veta.
Och man får väl hoppas att de jag förlorar på gungorna de tar jag igen på karusellerna.

Vi hörses/Pernilla

5 kommentarer:

  1. Håller verkligen tummarna för att det blir antbiotika-varianten!!
    Skall du ner o titta på hönsutställningen till helgen?

    SvaraRadera
  2. Usch - aldrig kul när djuren inte mår bra:(
    Hoppas det löser sig - att det är antibiotika som gäller för er.
    Håller tummarna och klorna härifrån Halland för er.

    SvaraRadera
  3. Jajjamensan.....har anmält fyra stycken av mina "bäääbisar" också :-)
    Anita följer med mig ner på fredag med de...sen åker hem och ner igen först på söndag...det blir för mycket åkande annars. Veronika har anmält 18 stycken tror jag;-)...hon är där hela helgen.
    Vore kul om du hade tid att komma :-)

    SvaraRadera
  4. B: Blir nu ännu mer sugen, visst e de på söndag som de är lönt att vara där?

    SvaraRadera
  5. Jajjamen....de öppnar kl 10 sen är det prisutdelning kl 14.30.
    Du kan väl behöva komma ifrån lite låter det som....tänka på nåt annat en liten stund, träffa andra "hönstokiga" ;-)
    Sen håller jag alla tummar jag har för att dina fjädrar ska gå att behandla med antibiotika!!!
    Hoppas vi ses på söndag!
    Kram/Bente

    SvaraRadera