söndag 11 oktober 2009

Hösten e trist

å de blir dåligt med kroppen även om de finns bättre dagar då med.

Oktober å november de kan jag ta bort ur kalendern, usch fy kräk å blä, vill inte ha. Enda ljuset är väl ljusen som man tänder.

Funderar mycke å de e aldrig bra, kroppen mår så mycke sämre av de, bäst e de å bar gilla läget å ta en dag i taget.

Förkylningen den ger nog aldrig med sig, snörvlar å hostar fortfarande men jag har inte varit febrig å hemma från jobbet iaf.

En sväng till IKEA i tisdags med vännen Y och vännen P (som i detta fall e p som i pengar, om de var nån som trodde att vi va fler,hehe). De var riktigt trevligt men kroppen protesterade på onsdagskvällen och de trevliga humöret de lämnade jag på jobbet, usch jag var nog en riktig pain in the .., stackars medmänniskor, men dom kan ju visa medkänsla istället för att käfta emot.

Ankor de finns de nu i överflöd och en annons ska ut på blocket för helt plötsligt så blev jag inte av med fler, jäla skit. Men jag vet ju hur man gör för att bli av med dom så de ska nog gå bra.
Hönsen e de oxå dåligt med, förutom att dom snörvlar å nyser så har 2 st unghönor problem med balansen, vinglar å går på hela underbenet liksom, jag hoppas att lite vitaminer ska få dom på fötter igen.

Hästen fryser hos Y så han kanske måste komma hem å värma sig i vinter, men där har jag ju iaf hittat ett sällskap till honom, utifall jag skulle behöva, skönt de.

Vi var på älgmiddag igår i Jubäckstugan å de var jättekul, lagomt med folk och mycke dansande blev de, men de e skoj, däremot så känns de i fötterna idag så de blir lugnt på dansfronten ikväll, tog en sväng till bion ist. å såg på The Proposal med Sandra Bullock, den var kul å bra så de var värt pengarna.

Nä en sväng till hönsen å sen väntar sängen. Gonatt

Vi hörses/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Tänk vad allt är olika - själv ÄLSKAR jag oktober, oftast oxå november - gillar de klara, vackra dagarna, den höga luften, naturens färger, inga flygfän kvar osv.
    Sen är oftast december rätt OK -men januari/februari o halva mars är rena natta för mig. Jag hatar kylan, mörkret och bakslagen...

    SvaraRadera