torsdag 15 oktober 2009

De gick upp för mig ikväll.

Ja de gjorde de verkligen, efter en del googlande så gick de upp för mig att mina hönor verkligen kan vara nära slutet.

Den sjukdomen som jag fruktar, Mykoplasmos Gallsepticum, den smittar de små liven redan i ägget så jag kan inte spara ägg från dom å kläcka i maskin,att kläcka fram 120 hönor från köpta avelsägg som dessutom är kontrollerade, de går inte ens att fundera i dom banorna, fast de e ju de jag gör nu, istället för att sova.

Å gubben han tycker att nu har de verkligen slagit runt, betala 1000:- för 4 blodprov på höns, de lättar ju verkligen på stämmningen.

Nä jag tror att jag går å gräver ner mig djupt i en dyngstack, nu äre verkligen bara skit å piss.

Jag ser framför mig hur de är alldeles tomt i lagårn, och hur ska man då orka börja om igen??

Nån som har ett bra svar på den frågan??? *BUUUUUU*

Går tillbaka till soffan å funderar.

Vi hörses, (kanske nån gång)/Pernilla

7 kommentarer:

  1. Usch nääe, så illa får vi väl hoppas att det inte blir! Hu. *kramar*

    SvaraRadera
  2. Åh, fy tusan, -att inte ens höns kan få vara friska!
    Vilken hobby man än har så nog är det nå't som ska jävlas (ursäkta språket) förstår fullständigt dina funderingar...

    Hoppas det inte är så illa...
    Tröstekram...

    SvaraRadera
  3. Vad ska man säga? :(
    Buuuuu....

    det finns inte så mkt mer att göra, än att dela din sorg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det ska då verkligen vara till att ha otur,
    hoppas att det inte är något allvarligt och att det ordnar sig snart!

    Dammen blev ju jättebra :)

    SvaraRadera
  5. håller tummarna att det går bra :) elvis och costello hälsar...

    SvaraRadera
  6. Polo & Pinnen hälsar att de håller alla hovar de kan för att dina hönapönor ska få leva, så du får ha det glada humöret och din hobby kvar. Kanske får du annars satsa på ankor då du byggt en sååå fiiin damm. Kram från Hästnäset

    SvaraRadera