tisdag 2 juni 2009

Såhär bor dom

Ja å lite slitigt har de varit men nu är dom iaf innanför stängslet. Dom har en hundgård som dom bor i på natten och de e dom hönor som bara värper som bor där inne, dom e just nu 13 st. Åsså ankorna förståss inte att förglömma, därav poolen. Men jag tror att utrymmet räcker till, enligt lag.



I den mindre inhägnaden bor kycklingarna, med lucka ut ifrån deras box i lagårn, de är dom maskinkläckta som huserar där, jag räknade dom häromdagen, 36 st, fast silkisarna bor oxå med dom för att dom e så snälla och inte flyger. Varav 8 ff bor i köksskåpet med lampan på.

Vi hörses /Pernilla

1 kommentar:

  1. Oj,hade ingen aning om att du hade en blogg.Jag öppnar Loppis i morron onsdag och du är välkommen i sommar ;)Jag köpte 2st Mignonhonor(hur det nu stavas)Från Moliden.Jag har köpt alla mina ankor därifrån utom Myskankorna....Hit kommer jag tillbax//Carina

    SvaraRadera