onsdag 24 juni 2009

Nu e min dator alldeles väck

ja de är därför som de inte blivit så mkt här, bland annat.

Nu surfar vi på gubbens ett tag, för den funkar ju oxå men de e ju så mkt "inte min" dator, liksom inte inbodd på mitt vis, men de funkar ju och man lär sig ju.
De är ju inte så att de är han som har fixat allt med denna dator utan de är ju faktiskt jag men de är iaf inte samma sak.

Nu har jag iaf semester, fast de känns inte än riktigt, så mkt som ska fixas med innan man kan ta de lite lungt.

Stina kräktes precis så de verkar ju lovande, fin semester, men nu är de lungt så jag funderar vad hon har ätit som kan ha gjort de.

Ankorna växer vill jag lova, dom är nu större än mignonerna, fast till glädje hör de att jag numera kan stänga in dom i stora hägnet för att dom kommer inte genom nätmaskorna längre.

En höna till från Pamela på http://www.stadshons.se har flyttat hit, hon både gal och la ägg, de är inte populärt hos grannar när man bor i tätbebyggt, med sig hade hon oxå sin kyckling, eller unghöna, som föddes i våras, dom verkar trivas och sen hon kom hit har hon lagt ägg men inte "galt" inte för att de spelar nån roll här. Hon heter Muffin och är en silkeshöna, Stinas nya favorit.

De blir allt för idag, vi hörses/Pernilla

3 kommentarer:

  1. tack för dagens rundvandring!
    har nyss nattat elvis och elvira och gett mat och nytt vatten hoppas dom tycker att jag sköter mig!!
    dom e för goa och gubben smalt direkt
    vi hörs kramiz

    SvaraRadera
  2. Saknar dina inlägg i bloggen :) men jag förstår att du/ni har mycke att göra. Vi ses hörs å ses senare /Jennie

    SvaraRadera
  3. Min data får "värmeslag" här emellanåt, fläkten går som en tok, och rätt som det är slår den av sig själv :-(

    Men, men - varför skulle inte den vara tagen av hettan, som allt annat :-)

    Hoppas snart det går över...

    SvaraRadera