söndag 7 juni 2009

Idag e de söndag

Och jag tycks ha hunnit med en del, röjt på övervåningen, på riktigt alltså, städat kontoret, städat tvättstugan och badrummet i källaren, barnens rum var ju i bedrövligt slag, alla dessa leksaker.



I fredags var Jespers klass hit å tittade på fjäderfäna, de tyckte dom va skoj,synd bara att vädret var så kasst, regn och blåst, men småankorna var iaf ute och de var väl dom som drog mest.

Idag har vi släppt korna på bete, och jag har putsat fönster nere, ganska mkt har jag hunnit idag, bjudit mor & far på middag samt att jag hade sovmorgon till 9.15. En skön dag faktiskt, och de kommer att bli än skönare att krypa till kojs, när de nu känns att man gjort en massa som man skjutit på.

Men nu ska jag plocka fram lite kvällsfika till morfar och Jörgen och de ska avnjutas på altanen, fast de är så kallt ute, 2,2 grader bara, men vi hade faktiskt igång värmen när vi åt och den e ff på så då kan vi sitta där å se när kossorna strövar omkring i hagen å verkar nöjda.

Vi hörses/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Visst är dom alldeles underbara, de där vanliga dagarna då liver bara förflyter som en stilla flod, inga häftiga strömmar, utan bara lugnt o stilla...

    SvaraRadera
  2. Fy vad du är duktig ;) kan du överföra lite energi till mej oxå. ha det vi ses /Jennie

    SvaraRadera