tisdag 11 januari 2011

2011

Huj va tiden går, julen avklarad likaså nyår, goda vänner från söder kom oxå med, så roligt de var, å vädret var alldeles lagomt.

Bio i flera dagar har vi oxå gjort bort, skoj med 3D kan ja säga.

Snöat en hel del med, jag har premiärkört den nyagamla snöfräsen å stortraktorn, haha va enkelt att få bort mkt elände.

I tv-rummet huserar lilla ankan Mimmi och hennes kamrat lilltuppen Tryggve, i ett numea inte lika rent terrarium,, den föddes på nyårsdagen å pep så förskräckligt att nån var tvungen att vara sällskap, tog den minsta jag hade, född i november, å de verkar gå bra.

Men nu ser jag solens ljus ute så over and out från mig. Vi hörses /Pernilla

2 kommentarer:

  1. Nämen......Du har hittat ut ur 2010?! Välkommen till 2011. -I fjärran går en väg som slingrar sig likt en orm genom dalen mot öster. Där magen blir tjock och bred står ett litet gult hus. Om du svänger in där så kan du känna doften av kaffe som väntar......Kram!

    SvaraRadera
  2. Rättning från GPS´n....DU bör köra västerut annars blir det ju fel. JAG ska köra österut. Annars så var det ju rätt!

    SvaraRadera