tisdag 18 januari 2011

18 januari 2011

Stinas födelsedag om två dar, tror ni att hon längtar ? Iflera veckor har hon frågat om hur många dagar de är kvar, 6 år blir hon, å var har dom 6 åren tagit vägen? De blir nog en hel del Hello Kitty på födelsedagen, på kvällen ska vi fara på hockey, hela familjen å se när Modo tar sig an ????, nåt annat lag (mamma e superinsatt ;) ) Jesper ska åka ismaskin i en av pauserna å Stina har ju tjatat om att gå på hockey, vi får väl se hur länge hon är intresserad.

Annars så e de mest som vanligt, skotta skit, ströa åt korna, skotta snö å fylla mat å vatten, rätt trist men de är oxå ganska skönt att de inte är en massa måsten som man ligger efter med.

Slaktade tuppar igår 14 eller 15 st, så nu är de iaf några färre att göda i onödan ;)

Lilla dv.kochinhönansom är född i somras har lagt sig att ruva på en bunt ägg, dv silkesdamerna flyttade jag om hos så att dom SKA bli störda för att inte lägga sig, där är ju iaf inget befruktat.
Wyandotterna började värpa å 3 ägg kom de sen vart de stopp, å jag som har en tjej som vill ha ägg därifrån, så typiskt.
Brahmorna la 2 ägg, å sen blev de inte mer. men dom börjar väl snart igen hoppas jag.
Orpingtonhönorna har inte börjat värpa än heller, när dom inte värper så är dom väldigt dyra i drift, å visst accepterar jag att dom tar en viloperiod, de är ju jättebra, de är ju inte nån industri de här, men nu får dom gärna börja igen.

Hedemororna och värpgruppen (blandisar)där värper dom på iaf, så ägglösa är vi inte :)

Vi hörses /Pernilla

2 kommentarer:

  1. Funderar på lite nytt blod till min lilla flock, helst en Hedemora-tupp. Tror du det finns en driftsäker tupp till våren? :)/Bella

    SvaraRadera
  2. Fullt upp hos dina höns hör jag.
    Hör är det stendött på äggfronten än så länge :/
    Men oj, vad jag längtar!

    SvaraRadera